Επιτυχής Διοργάνωση του Colloquium Υποψηφίων Διδακτόρων & του Επιστημονικού Διαλόγου με Συμβασιούχους Διδάσκοντες/ουσες
6 Ιουνίου, 2025 2025-06-06 10:22Επιτυχής Διοργάνωση του Colloquium Υποψηφίων Διδακτόρων & του Επιστημονικού Διαλόγου με Συμβασιούχους Διδάσκοντες/ουσες

Επιτυχής Διοργάνωση του Colloquium Υποψηφίων Διδακτόρων & του Επιστημονικού Διαλόγου με Συμβασιούχους Διδάσκοντες/ουσες
Δελτίο Τύπου | Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) Πανεπιστήμιο Κρήτης
Επιτυχής Διοργάνωση του Colloquium Υποψηφίων Διδακτόρων & του Επιστημονικού Διαλόγου με Συμβασιούχους Διδάσκοντες/ουσες.
Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το ετήσιο Colloquium Υποψηφίων Διδακτόρων που διοργάνωσε το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης στις 31 Μαΐου και 1 Ιουνίου 2025, φιλοξενώντας στο Ρέθυμνο μια σειρά ακαδημαϊκών δράσεων.
Κατά τη διάρκεια του διημέρου, υποψήφιοι διδάκτορες και μεταδιδακτορικοί/ές ερευνητές/τριες παρουσίασαν την πορεία των ερευνών τους σε θεματικά πάνελ με τη συμβολή έμπειρων μεντόρων. Οι εργασίες ανέδειξαν πολυφωνία ερευνητικών προσεγγίσεων σε πεδία όπως η παιδαγωγική και γλωσσική εκπαίδευση, η ψυχολογία της μάθησης, η εκπαιδευτική τεχνολογία και η διδακτική STEM.
Κομβικό σημείο του προγράμματος αποτέλεσε η Στρογγυλή Τράπεζα με θέμα «Μετά το Διδακτορικό – Προκλήσεις, Επιλογές και Προοπτικές», όπου συμβασιούχοι διδάσκοντες/ουσες του Τμήματος ανέπτυξαν με σαφήνεια και ευθύτητα τις πραγματικότητες της ακαδημαϊκής διαδρομής σε καθεστώς επισφάλειας. Ανέδειξαν τις ανάγκες θεσμικής υποστήριξης, αλλά και τις προσωπικές στρατηγικές που υιοθετούν για να ανταποκριθούν στο μεταβαλλόμενο τοπίο της ανώτατης εκπαίδευσης.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με το εργαστήριο «GNOSTIS AI», το οποίο παρουσίασε καινοτόμες προσεγγίσεις αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων για την υποστήριξη της διδασκαλίας διαφόρων γνωστικών αντικειμένων και την ενίσχυση του γνωστικού δυναμικού των φοιτητών/τριων και μαθητών/τριων, παράλληλα με τη μείωση του άγχους τους.
Το ΠΤΔΕ συνεχίζει να στηρίζει ενεργά την ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα νέων επιστημόνων, προάγοντας έναν ανοικτό, πολυφωνικό και καινοτόμο επιστημονικό διάλογο.