Εμπειρίες Erasmus+ εξερχόμενου προσωπικού

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΚΑΡΟΥΛΑΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

photo1  photo2  photo3 photos4
 
Γεράσιμος Κάρουλας, Επίκουρος καθηγητής στο αντικείμενο «Πολιτική Μεταβολή και Πολιτική Ηγεσία», Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης
Μετακίνηση για διδασκαλία (STA) μέσω του προγράμματος ERASMUS+ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2024-25 στο Eötvös Loránd University (ELTE) της Βουδαπέστης, Ουγγαρία
 

Κατά το τριήμερο 7 έως 9 Οκτωβρίου επισκέφθηκα το Πανεπιστήμιο Eötvös Loránd University (ELTE) της Βουδαπέστης, στο πλαίσιο ανταλλαγής για διδασκαλία του προγράμματος Erasmus+. Κατά τη διάρκεια της παραμονής μου στο ELTE δίδαξα σε προπτυχιακά μαθήματα του Τμήματος, ενώ είχα τη δυνατότητα να δώσω μια διάλεξη στα μέλη της κοινότητας του Τμήματος στο οποίο συμμετείχαν καθηγητές, βοηθοί καθηγητές, υποψήφιοι διδάκτορες και μεταπτυχιακοί φοιτητές. Το αντικείμενο των διαλέξεών μου επικεντρώθηκε στις επιπτώσεις της κρίσης στο ελληνικό πολιτικό σύστημα, αλλά και σε ζητήματα εκδημοκρατισμού στην Ελλάδα και τις χώρες της Νότιας Ευρώπης.  

Στο πλαίσιο της επίσκεψής μου είχα τη δυνατότητα να ξεναγηθώ στους χώρους του Πανεπιστημίου και του Institute of Political and International Studies, από τον πρόεδρο του Τμήματος Andrew Richard Ryder και την καθηγήτρια Alla Lisovska με τους οποίους είχαμε τη δυνατότητα να ανταλλάξουμε απόψεις για ευρύτερα ζητήματα λειτουργίας των Πανεπιστημίων μας και τη δυνατότητα περαιτέρω συνεργασιών.

Συνάντηση  πραγματοποίησα επίσης και με τον καθηγητή του Eötvös Loránd University Νίκο Φωκά, ο οποίος με προσκάλεσε να παρακολουθήσω, στα κεντρικά κτήρια του Πανεπιστημίου, την προβολή του εξαιρετικού ντοκιμαντέρ «Ευχαριστούμε Ουγγαρία», που αφορά μια σημαντική πτυχή της σύγχρονης Ελληνοουγγρικής ιστορίας.

Συνολικά, το πρόγραμμα Erasmus+ αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία προκειμένου να αποκτήσω νέες γνώσεις και εμπειρίες, μέσω της επαφής μου με συναδέλφους και φοιτητές από το εξωτερικό.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΙΩΛΗΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ & ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Bud7  Bud5  Bud3  Bud4
 
Καθηγητής στο αντικείμενο “Μεθοδολογία Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες - Μέθοδοι Ποιοτικής Έρευνας”, Τμήμα Κοινωνιολογίας
Μετακίνηση για διδασκαλία & Επιμόρφωση (STA&STT) μέσω του προγράμματος ERASMUS+ ακαδημαϊκό έτος 2024-25 στο Eötvös Loránd University, Ουγγαρία.
 

Από την Τετάρτη 4 έως την Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2024 επισκέφτηκα το Πανεπιστήμιο Eötvös Loránd στη Βουδαπέστη στο πλαίσιο του προγράμματος ανταλλαγών Erasmus.

Κατά τις πρώτες τρεις μέρες (4-6 Σεπτεμβρίου) είχα τη δυνατότητα να συναντηθώ με τους καθηγητές Nikosz Fokasz και Peter Bodor του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Eötvös Loránd (ELTE) και να συζητήσω μαζί τους σχετικά με τους τρόπους οργάνωσης των προγραμμάτων μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών στα δύο πανεπιστήμια, να γνωρίσω την οργάνωση και λειτουργία των ερευνητικών κέντρων στο Πανεπιστήμιο Eötvös Loránd και να ανταλλάξω με τους συναδέλφους εμπειρίες στη σύνδεση της έρευνας και της διδασκαλίας στο προγράμματα σπουδών των Τμημάτων Κοινωνιολογίας των δύο πανεπιστημίων.
Εξετάσαμε, επίσης, τη δυνατότητα της θέσπισης ενός blended intensive programme με πρωτοβουλία και τη συνεργασία των δύο πανεπιστημίων.

Επισκέφτηκα, επίσης, το Ελληνικό Τμήμα του Ινστιτούτου Αρχαίων και Κλασικών Σπουδών και συζήτησα με την επίκουρη καθηγήτρια Dora Solti για τις σπουδές σχετικά με την Ελλάδα στο Πανεπιστήμιο Eötvös Loránd.

Κατά το διήμερο Δευτέρα (9/9/24) και Τρίτη (10/9/24) δίδαξα στο πρόγραμμα διδακτορικών σπουδών του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Eötvös Loránd τις παρακάτω ενότητες:
Α. Exploring biographies in a rapidly changing labor world: theoretical and methodological issues
- Theoretical approaches to the modern transformations of the world of work.
- Qualitative research in the field of precarity, subjectification of work and professional identity.
Β. Career Pathways and Identities in the Transforming World of Work: a qualitative research on job precarity in Greece.
- Methodological design of the research
- Analysis of research data and presentation of findings

Η διδασκαλία των ενοτήτων βασίστηκε στο άρθρο Tsiolis, G., & Siouti, I. (2023). Exploring biographies in a rapidly changing labor world. Current Sociology, 71(4), 587–606. https://doi.org/10.1177/00113921221132520 καθώς και στη έρευνα που ολοκλήρωσα πρόσφατα και εκδόθηκε σε βιβλίο με τίτλο Γ. Τσιώλης: Επισφαλείς βιογραφίες. Εργασιακές διαδρομές και ταυτότητες στον μετασχηματιζόμενο κόσμο της εργασίας. Αθήνα: Gutenberg. 2023.

Κατά το σαββατοκύριακο που μεσολάβησε μεταξύ των ημερών της διδασκαλίας και του training επισκέφτηκα σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος, μνημεία και εμβληματικές τοποθεσίες της πόλης της Βουδαπέστης, την οποία είχα την ευκαιρία να γνωρίσω.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΪΔΩΝΗΣ, ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

1  2  3

Δομή Διασύνδεσης και Σταδιοδρομίας Πανεπιστημίου Κρήτης, Ρέθυμνο
Μετακίνηση για επιμόρφωση (STT) μέσω του προγράμματος ERASMUS+ ακαδημαϊκό έτος 2023-24 στο Eötvös Loránd University, Ουγγαρία.

During my visit between 11 and 15 of July 2024 at the Career Center of the Eötvös Loránd University in Budapest, I had the chance to meet Horváth Szandra, (coordinator for services and training), as well as her colleagues and exchange ideas and practices for helping students and new alumni explore their career options and achieve their professional goal.

By following the daily routine of the office, it was a great opportunity to discuss with my colleagues about personal and group advisory services, career fairs and various workshops and events and exchange information about Student Scholarships. We also focused on the difficulties we face in each university and solutions that may improve the situation and advance the quality of our jobs.

The Erasmus+ programme was a meaningful experience that helped me gain practical skills relevant to my current job and professional development, increase my job satisfaction and build up new contacts which in overall they will help me improve the quality of services that my institution offers.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

2024 07 31 120136

Αναπληρωτής Καθηγητής Μοριακής Βιολογίας - Βιοπληροφορικής, Ιατρική Σχολή 
Μετακίνηση για διδασκαλία (STA) μέσω του προγράμματος ERASMUS+ ακαδημαϊκό έτος 2023-24 στο University of  Cyprus, Κύπρος.

Στα πλαίσια του Erasmus + Teaching Program επισκέφτηκα το πανεπιστήμιο Κύπρου στη Λευκωσία από 4/6/2024 έως 10/6/2024 όπου και έκανα 8 ώρες μάθημα σε φοιτητές.

Είχα την ευκαιρία να διδάξω Βιοπληροφορική, να συνομιλήσω με φοιτητές, να τους διδάξω τεχνολογίες αιχμής στο πεδίο της Βιοπληροφορικής, να δω το επίπεδο Σπουδών τους και γενικά ήταν μια πολύ χρήσιμη εμπειρία και για τις 2 πλευρές. Οι διαλέξεις είχαν θέμα τη χρήση νέων τεχνολογιών για την εξόρυξη πληροφορίας από τη βιβλιογραφία και συγκεκριμένα από την βιοϊατρική βιβλιογραφία. Η σημαντικότερη βάση δεδομένων με τέτοια κείμενα είναι η Pubmed η οποία έχει πάνω από 35 εκατομμύρια καταχωρήσεις. Για να εκμεταλλευτούμε αυτή τη γνώση χρειαζόμαστε τη χρήση νέων τεχνολογιών. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να βρούμε πληροφορίες και καινούργια γνώση σχετικά με πρωτεϊνικές αλληλεπιδράσεις, σχέσεις φαρμάκων με φαινότυπους, σχέσεις χημικών με πρωτεΐνες κλπ. Το εργαστήριό μου και εγώ κάνουμε έρευνα στο συγκεκριμένο πεδίο πάνω από 25 χρόνια και το διδάσκω πάνω από 20.

Παράλληλα συνέχισα τη συνεργασία μου σε ερευνητικό επίπεδο με το εργαστήριο του κ. Προμπονά και είμαστε πολύ κοντά στο να στείλουμε μια εργασία για δημοσίευση σε πολύ καλό περιοδικό.

Η εμπειρία του Erasmus + είναι πολύ χρήσιμη και γι αυτό τα τελευταία χρόνια προσπαθώ να μετακινούμε χρησιμοποιώντας την.

 

 

ΑΘΗΝΑ ΜΠΑΡΑΔΑΚΗ & ΣΟΦΙΑ ΚΟΥΤΟΥΚΑΚΗ, ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

1Εικόνα1  4Εικόνα4 2Εικόνα2 3Εικόνα3 

Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης - Τμήμα Περιουσίας, Ρέθυμνο
Μετακίνηση για επιμόρφωση (STT) μέσω του προγράμματος ERASMUS+ ακαδημαϊκό έτος 2023-24 στο Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας, Κύπρος.

Στο πλαίσιο του ERASMUS+ Staff Training , επισκεφθήκαμε το Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας, στην ιστορική Κύπρο, για το διάστημα 17-21 Ιουνίου 2024, 50 χρόνια μετά τα θλιβερά γεγονότα…

Η Λευκωσία μας συγκίνησε με την ιστορία της, που μας τη διηγούνταν σε κάθε στενό, στα συρματοπλέγματα που την περιέβαλλαν, στα ζωντανά μνημεία της, στο ανατολίτικο χρώμα της… Μια πόλη σταυροδρόμι πολιτισμών, ζωντανή, ανυπόμονη για το επόμενο βήμα…
Το Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας, ένα ιδιωτικό ίδρυμα, μας εντυπωσίασε! Σύγχρονα προγράμματα σπουδών, υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις, ενεργοποιημένοι εργαζόμενοι! Ανυπόμονο και αυτό να επεκταθεί, όπως η πόλη του…
Ήταν μια εποικοδομητική εκπαιδευτική επίσκεψη, με πολλές εντυπώσεις και ακόμα περισσότερες αναπόφευκτες συγκρίσεις, μια καλή στιγμή του εργασιακού βίου μας.
 
Ευχαριστούμε την ομάδα του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων του ΠΚ στο Ρέθυμνο που αγκαλιάζει και φέρνει εις πέρας αυτήν την δραστηριότητα!

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ, ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

tor vergata  biblioteca nazionale centrale di roma  biblioteca apostolica vaticana

Κεντρική Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Κρήτης, Κλειστές Συλλογές, Ρέθυμνο
Μετακίνηση για επιμόρφωση (STT) μέσω του προγράμματος ERASMUS+ ακαδημαϊκό έτος 2023-24 στο Università degli Studi di Roma Tor Vergata, Ιταλία.

Από τις 25 έως τις 27 Ιουνίου είχα την ευκαιρία να επισκεφτώ το Πανεπιστήμιο Tor Vergata της Ρώμης. Το πανεπιστήμιο Tor Vergata ιδρύθηκε το 1982, είναι ένα σχετικά νέο πανεπιστήμιο, και έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με το Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Στις 25/6 πρώτη ημέρα του προγράμματος ξεναγήθηκα στους χώρους της βιβλιοθήκης. Συζητήσαμε για τη διαχείριση του υλικού, καταλογογράφηση, ταξινόμηση, φύλαξη, ψηφιοποίηση, καθώς για τους τρόπους εξυπηρέτησης των χρηστών, αναγνωστήριο, δανεισμός, αναπαραγωγή του υλικού και αποκόμισα πολύτιμες εμπειρίες για καλές πρακτικές που εφαρμόζουν οι Ιταλοί συνάδελφοι. Κύριος σκοπός του προγράμματος μου ήταν να αποκτήσω ειδικές γνώσεις για τη χρονολόγηση και την περιγραφή των βυζαντινών και μεταβυζαντινών χειρογράφων.
Στη συνέχεια ο καθηγητής βυζαντινής φιλολογίας και πολιτισμού, παλαιογράφος Francesco D’Aiuto συζήτησε μαζί για την εξέλιξη της ελληνικής γραφής από τον 4ο ως τον 16ο αι. Αξίζει να αναφερθεί ότι η μελέτη έγινε μέσα από παραδείγματα χειρογράφων που φυλάσσονται σε βιβλιοθήκες της Κρήτης.
 
Εκτός Προγράμματος…
Αξιοποιώντας την προηγούμενη ημέρα που καλύπτει το πρόγραμμα ως οδοιπορική, τη Δευτέρα 24 Ιουνίου επισκέφτηκα την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ρώμης και περιηγήθηκα στην έκθεση Spazi900, όπου προβάλλονται με τρόπο εποπτικό και διαδραστικό Ιταλοί συγγραφείς, οι οποίοι έζησαν κατά τον 20ο αι.Μετά το πέρας του προγράμματος επιμόρφωσης ο καθηγητής D’Aiuto, συνεργάτης της Biblioteca Apostolica Vaticana, καθώς και καθηγητής παλαιογραφίας στη σχολή βιβλιοθηκονομίας του Βατικανού μου πρότεινε να επισκεφτούμε μαζί την βιβλιοθήκη του Βατικανού, ειδικά το τμήμα χειρογράφων και ψηφιοποίησης. Έτσι, συνεχίσαμε την επιμόρφωση στους χώρους της βιβλιοθήκης του Βατικανού. Με συνόδεψε στο τμήμα χειρογράφων της βιβλιοθήκης με τα 100.000 χειρόγραφα από τα οποία τα 5.000 ελληνικά. Ενημερώθηκα από τη διευθύντρια του εργαστηρίου Φωτογραφίας Irmgard Schuler για το έργο της ψηφιοποίησης και είδα από κοντά τον σχετικό εξοπλισμό. Το πρόγραμμα κινητικότητας εκτός από την κατάρτισή μου σε ζητήματα παλαιογραφίες και κωδικολογίας που ήταν και ο αρχικός στόχος μου πρόσφερε μοναδικές εμπειρίες και ξεπέρασε κάθε προσδοκία μου.
 
Ευχαριστίες οφείλω στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και ειδικά στο Τμήμα Διεθνών Σχέσεων για την υποστήριξη που μου πρόσφεραν σε όλα τα στάδια υλοποίησης του προγράμματος κινητικότητας.

ΦΩΤΕΙΝΗ ΣΥΓΓΕΛΑΚΗ & ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΘΑΝΑΣΑΚΗ, ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

IMG 20240613 093431 Imagem WhatsApp 2024 06 13 Ζs 20.36.48 e2458b84 20240613 142552jpg  IMG 20240612 113438jpg IMG 20240612 115005
 
Τμήμα Επιστήμης και Μηχανικής Υλικών
Μετακίνηση για επιμόρφωση (STT) μέσω του προγράμματος ERASMUS+ ακαδημαϊκό έτος 2023-24 στο Polytechnic Institute of Coimbra (ISEC Institute of Engineering), Πορτογαλία.

 

Μέσω του προγράμματος ERASMUS+, συμμετείχαμε σε τριήμερη εκπαίδευση στο Polytechnic Institute of Coimbra-Portugal (ISEC Institute of Engineering). Αρχικά, μας υποδέχτηκε η υπεύθυνη του International Office, η οποία μας ξενάγησε στις διοικητικές δομές του Ιδρύματος καθώς και στη βιβλιοθήκη τους. Μας παρουσίασε, το εκπαιδευτικό σύστημα της Πορτογαλίας, μας εξήγησε πως λειτουργεί το Πανεπιστήμιο, ενημερωθήκαμε για τα ιστορικά στοιχεία της χώρας, την κουλτούρα τους, τα αξιοθέατα της Coimbra και τέλος για τις γαστρονομικές επιλογές.
Εν συνεχεία, συναντηθήκαμε με οκτώ καθηγητές οι οποίοι ήταν οι coordinators του προγράμματος ERASMUS+ στο εκάστοτε Τμήμα. Ενημερωθήκαμε για την λειτουργία των Προγραμμάτων Σπουδών σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, περιηγηθήκαμε στα εργαστήρια τους, στις αίθουσες διδασκαλίας και ενημερωθήκαμε για τα πειράματα και τις πατέντες που έχουν στο ενεργητικό τους.
Η εμπειρία που είχαμε ήταν μοναδική και αναμφισβήτητα προτείνουμε στους συναδέλφους να συμμετέχουν στο πρόγραμμα ERASMUS+. Αποκομίσαμε καλές πρακτικές, συνεργασίες σε επαγγελματικό επίπεδο και ανταλλάξαμε απόψεις για το εν γένει εκπαιδευτικό σύστημα της εκάστοτε χώρας.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ, ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

IMG 2072jpg  unnamed  unnamed 1

Αντιπρύτανης Οικονομικών και Υποδομών ΠΚ, Καθηγητής Φιλολογίας. Κ. Σπανουδάκης
Μετακίνηση για επιμόρφωση (STT) μέσω του προγράμματος ERASMUS+ ακαδημαϊκό έτος 2023-24 στο Eberhard Karl University of Tübingen, Γερμανία.
 

Το Πανεπιστήμιο του Τίμπιγκεν είναι ένα υψηλοτάτου επιπέδου μεσαίου μεγέθους (28.000 φοιτητές) Πανεπιστήμιο στο κρατίδιο Baden Wuertenberg της Γερμανίας. Κατά την παραμονή μου στο Τίμπιγκεν της Γερμανίας πραγματοποίησα συναντήσεις με τον Διευθυντή του Διοικητικού κ. J. Rottenecker, τον Προϊστάμενο του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων κ. C. Sonneschein, τον Διευθυντή της Τεχνικής Υπηρεσίας κ. M. Gerblinger μαζί με πολυπληθή ομάδα της Διεύθυνσης, την Πρόεδρο του Τμήματος Κλασικών Σπουδών Καθ. I. Maennlein Roberts καθώς και την Πρύτανη του Πανεπιστημίου του Τίμπιγκεν Καθ. K. Poellmann.
Κατά τις συναντήσεις αυτές έγινε ενδελεχής ανταλλαγή εμπειριών και πρακτικών. Συγκράτησα τη διαφορετική δομή της Πρυτανικής Αρχής όπου τα πρακτικά ζητήσματα τα χειρίζεται ένας εκτελεστικός Αντιπρύτανης (Οικονομικά, υποδομές, διοικητικά, φοιτητική μέριμνα) και όλα τα υπόλοιπα (εξωστρέφεια, ακαδημαϊκά, έρευνα) Αντιπρυτάνεις με διακριτή αρμοδιότητα. Στα ενεργειακά θέματα αποδώσαμε ιδιαίτερη σημασία. Επισκεφθήκαμε το τελευταία κτήριο που κατασκεύασε το Πανεπιστήμιο του Τίμπιγκεν το 2019 για να στεγάσει τις γεωεπιστήμες και τα εργαστήριά τους, ένα πραγματικά state of the art κτήριο, μηδενικής ενεργειακής κατανάλωσης με φωτοβολταϊκά επί στέγης, με πινακίδες για τυφλούς και υποδομές ΑΜΕΑ, ανακύκλωση του νερού και των αποβλήτων (σε συνεργασία με τον Δήμο του Τίμπιγκεν). Μου έκανε εντύπωση ότι η ενεργειακή απόδοση και η ανακύκλωση δεν είναι «στιγμιαία» επίδοση, αλλά πιστοποιείται μονίμως, κάθε χρόνο από ανεξάρτητο ελεγκτή.
Στο ακαδημαϊκό σκέλος υπήρξαν επίσης ενδιαφέρουσες επαφές, που δεν είναι επισήμως μέρος του προγράμματος.

ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ ΨΥΧΑΡΑΚΗ, ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

1719737515257jpg 1719737515272jpg 1719737935281jpg 1719737515297jpg 1719737935261jpg 
 
Μ.Ο.Δ.Υ. ΕΛΚΕ, Ηράκλειο
Μετακίνηση για επιμόρφωση (STT) μέσω του προγράμματος ERASMUS+ ακαδημαϊκό έτος 2023-24 στο Metropolitan University of Prague, Τσεχία.
 

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Erasmus+/ Κινητικότητα φοιτητών και προσωπικού Ανώτατης Εκπαίδευσης ακαδ. έτους 2023-2024», επιλέχθηκα να συμμετάσχω στο εν λόγω πρόγραμμα και συγκεκριμένα στο Μetropolitan University of Prague που ε-δρεύει στην Πράγα (www.mup.cz).

Κατά την επίσκεψη μου την πρώτη ημέρα (Τρίτη 25 Ιουνίου), συνάντησα την κα Martina Fantová Διευθύντρια του Γραφείου Διασύνδεσης, η οποία ήταν ιδιαίτερα φιλόξενη και ευγενική προσφέροντάς μου αρκετό ενημερωτικό υλικό του Πανεπι-στήμιου (ενημερωτικά φυλλάδια, τσάντα του Πανεπιστήμιου, ψηφιακό υλικό κ.ά.) Μου έκανε μία εκτενή ξενάγηση σε όλους τους χώρους του Πανεπιστημίου καταλή-γοντας στη Βιβλιοθήκη. Μου σύστησε αρκετούς συνεργάτες της και συζητήσαμε εκτενώς για τον τρόπο διαχείρισης των δύο Πανεπιστήμιων ανταλλάζονταν απόψεις και ιδέες.
Την δεύτερη ημέρα (Τετάρτη 26 Ιουνίου) συνάντησα τον κο Tomas Nikodym από το MUP Research Centre. Ο κος Tomas Nikodym έχει μια πολυετή εμπειρία στην Δια-χείριση των προγραμμάτων και τον τελευταίο χρόνο είναι πλέον προϊστάμενος του συγκεκριμένου τμήματος. Ο ίδιος έχει μετακινηθεί μέσω Erasmus πρόσφατα και ή-ταν ιδιαίτερα πρόσχαρος για να μου μεταφέρει τον τρόπο με το οποίο εργάζονται στη Διαχείριση προγραμμάτων, την αντιμετώπιση των δυσκολίων καθώς και το εύ-ρος και τη διαφορετικότητα αυτών.
Την τρίτη ημέρα (Πέμπτη 27 Ιουνίου) συναντήθηκα με τους συνεργάτες του κου Tomas Nikodym με τους οποίους συζητήσαμε σχετικά με στοιχεία για τον πολιτισμό και τη κουλτούρα τους καθώς και για τα εκπαιδευτικά προγράμματα που διαχειρίζε-ται το Μetropolitan University.
Η γλώσσα επικοινωνίας κατά την διάρκεια της προετοιμασίας και της επίσκεψής μου ήταν αποκλειστικά η αγγλική.

Συνολικά η εμπειρία είναι μοναδική καθώς συνδυάζει την ανάπτυξη κοινωνικών, γλωσσικών και πολιτιστικών ικανοτήτων με την απόκτηση δεξιοτήτων σχετικά με την εργασία μου και την επαγγελματική μου εξέλιξη και ταυτόχρονα τη μεταφορά γνώσε-ων και δεξιοτήτων του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Σας ευχαριστώ για όλη την υποστήριξη και για την όμορφη εμπειρία.

Με εκτίμηση,
Ψυχαράκη Εμμανουέλα

ΔΟΚΙΑΝΑΚΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ & ΔΡΑΜΟΥΝΤΑΝΗ ΜΑΡΙΑ & ΚΟΥΪΜΤΖΟΥΓΛΟΥ ΕΛΕΝΑ & ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΟΛΥΞΕΝΗ, ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Erasmus2024 AtlanticLanguageSchool Galway Irlandjpg AtlanticSchool 1 Erasmus Group 2024 Lessons 2 Erasmus Group 2024 Tour

ΜΕΛΗ ΕΔΙΠ, ΤΜΗΜΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Μετακίνηση για επιμόρφωση (STT) μέσω του προγράμματος ERASMUS+ το 2024 στο Atlantic Language Center, Galway,Ireland.
Συμμετοχή σε staff week από 17-21/6/2024.

Στο πλαίσιο κινητικότητας για επιμόρφωση μέσω ERASMUS+ μετακινηθήκαμε στο Atlantic Language Center, Galway,Ireland στα πλαίσια εκπαίδευσης Staff week (iMotion). Στο πρόγραμμα συμμετείχαν διδάσκοντες από διαφορετικά Πανεπιστήμια και ποικίλα αντικείμενα διδασκαλίας και από διαφορετικές χώρες, όπως Ουγγαρία, Ισπανία, Πολωνία, Γερμανία, Ελβετία και Βέλγιο.
Η πόλη του Galway είναι μικρή, γεμάτη ζωή και δίπλα στη θάλασσα. Έχει μια κεντρική πλατεία, ένα δρόμο που ξεκινά από αυτή και φιλοξενεί την «κοινωνική ζωή» της πόλης. Σε κεντρικό σημείο βρίσκεται το Atlantic Language Center που φιλοξενούσε το πρόγραμμα επιμόρφωσης. Σε αρκετά κοντινό χώρο με την σχολή ήταν και τα καταλύματα οπότε η πρόσβαση ήταν γρήγορη. Το κέντρο αυτό προσφέρει πολλά προγράμματα εκπαίδευσης στα πλαίσια του ERASMUS+ σε διοικητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό.
Το πρόγραμμα SEL (Social and Emotional Learning) που συμμετείχαμε ήταν πάνω των προσδοκιών μας. Προσέφερε σύγχρονες δυνατότητες εκπαίδευσης στην διδασκαλία περιλαμβάνοντας αντικείμενα που πλέον πρέπει να είναι αναπόσπαστα στο δρόμο κτήσης της γνώσης.
Κατά την διάρκεια της παραμονής και εκπαίδευσης μας είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με διαφόρων ειδικοτήτων διδακτικό προσωπικό από Ευρωπαϊκά Ιδρύματα για την κατάσταση στα οικεία εκπαιδευτικά ιδρύματα τους, τις μεθόδους προσέγγισης των φοιτητών καθώς και ποικίλα εκπαιδευτικά θέματα.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Πανεπιστήμιο Κρήτης που συμμετέχοντας στο πρόγραμμα Erasmus+ δίνει την δυνατότητα στα μέλη του για διεύρυνση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών τους οριζόντων.

ΑΙΜΙΛΙΑ ΣΚΟΥΡΑΔΑΚΗ & ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΑΛΙΜΗ, ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

 0 02 05 a71129a5d6060ebffcc7e4b6564178af022354cabcb752a929509ae0b8382f16 86dfb62c479bf1bd 0 02 05 cc901ffc07255cba50cff38cb16f11ba24c55b4cb6fb51036cf40895782c980a 17ff3844f62815a2  0 02 05 d77bf55cee49c11cb92ed3fc97cebac358cbc19d65524f386722cc7c8e0dc9cf 7cbcea44d4a7df2d

Κα Σκουραδάκη, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΛΙΚΩΝ, Ηράκλειο
Κα Τσαλίμη, ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ & ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ, Ηράκλειο
Μετακίνηση για επιμόρφωση (STT) μέσω του προγράμματος ERASMUS+ ακαδημαϊκό έτος 2023-24 στο Jaume I University, Ισπανία.
 

Πρόσφατα είχαμε την τύχη να λάβουμε μέρος στο πρόγραμμα «5th Staff Week UJI 17th to 21st June 2024" που διοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Jaume I στο Castellon της Ισπανίας στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν εργαζόμενοι (εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό) από αρκετά πανεπιστήμια της Ευρώπης και όχι μόνο, δίδοντάς μας την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουμε με συναδέλφους και να διερευνήσουμε την πιθανότητα επαγγελματικής μας συνεργασίας.

Η εμπειρία μας από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα ήταν εξαιρετική και πολύπλευρη.

Σε επαγγελματικό επίπεδο, μέσω των παρουσιάσεων που έγιναν είδαμε τη δομή και οργάνωση άλλων πανεπιστημίων, υποβάλλαμε ερωτήσεις, πήραμε παραδείγματα από καλές πρακτικές και διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης και επίλυσης προβλημάτων στην εργασία μας.

Η διοργάνωση ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων για όλους τους συμμετέχοντες κατά τις απογευματινές ώρες συντέλεσε στην σύσφιξη των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των συμμετεχόντων, στην ανταλλαγή απόψεων για θέματα κοινωνικά και πολιτιστικά διαφορετικών χωρών.

Συνολικά αισθανόμαστε ότι η εμπειρία που αποκτήσαμε έχει αναβαθμίσει το επαγγελματικό, κοινωνικό και πολιτιστικό μας υπόβαθρο και αύξησε την αυτοπεποίθησή μας.

Ήδη το θετικό αποτέλεσμα της μετακίνησής μας, αντανακλάται στην πληθώρα αιτημάτων που έχουμε από τους συναδέλφους του εξωτερικού, προκειμένου να επισκεφθούν το Πανεπιστήμιο Κρήτης για να γνωρίσουν από κοντά όλα αυτά που με όμορφα λόγια τους περιγράψαμε!

Αιμιλία Σκουραδάκη- Αικατερίνη Τσαλίμη