Εμπειρίες Erasmus+ εξερχόμενου προσωπικού

ΤΣΙΝΟΡΕΜΑ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

      Photo 4

Photo 3           Photo2

    

Stavroula Tsinorema - Professor of Philosophy and Bioethics

Department of Philosophy

University of Crete

From 30 June to 4 July  2025, five students from the Inter-institutional Postgraduate Programme “Bioethics of the University of Crete and I, as lecturer, participated in an five-day Bioethics event on 'Nature and Normativity', set up as a Blended Intensive Programme (BIP) within the framework of the ERASMUS project. It took place at the Institute for Practical Philosophy/Ethics of the Catholic Private University Linz, Austria, and was co-organized with the Department of Practical Philosophy–Ethics, Law, Economy of the Department of Philosophy of the FernUniversität in Hagen, the University of Crete (UoC), the University of Zagreb, the University of Sofia "St. Kliment Ohridsky”, the Katholische Stiftungshochschule München-University of Applied Sciences, Germany and Aristotle University of Thessalniki.

On the first day, 30th June, I gave a plenary lecture entitled “The Normative and the Natural. A Critique of Contemporary Naturalisms from  the Standpoint of ‘Reason’s Demand of Unity’”,  followed  by  a plenary seminar on “Normativity, Agency, Nature”. The following day, I conducted face-to face tutorials with students who wished to discuss issues related to my talks but also their own research projects. During the third day, Wednesday 2nd July,  informal discussions with students continued, whereas the day was nicely rounded up by an educational visit to a historic medieval monastery, St. Florian’s, where, among other things,  we were  given a tour in a historic library with old book editions and manuscripts, some of them of significant philosophical relevance, too. On Thursday,3rd July, I moderated two students’ sessions with exciting presentations, delivered by students,  followed by Q&A and overall stimulating discussions. On Friday, 4th July, representatives of the collaborating institutions conducted an in-depth, 2-hour discussion with all students on the achievements of the BIP, sharing their experiences and accepting constructive suggestions about future similar Erasmus activities. The BIP was concluded with a session of the representatives of participating Universities regarding the organisation of a next BIP. It was unanimously decided to be hosted by the University of Crete at Rethymnon, Crete,  on  the theme “The Natural and the Artificial”. 

I, personally, found my participation thoroughly  invigorating, particularly the exchange  of views and experiences with colleagues from six other European Universities. The BIP was an opportunity to  strengthen our already existing collaboration regarding the relation between research and teaching in Bioethics at the MA  and PhD levels. The feedback from European  students of other national curricula was also particularly valuable, with the aim of harmonizing methods and  methodologies in  teaching Bioethics at a European level. Overall, all participants  have found the BIP at Linz immensely fruitful and are keen to continue our  collaboration consistently in the future.

ΜΑΝΟΣ ΠΑΠΑΔΟΜΑΝΩΛΑΚΗΣ & ΑΝΝΑ-ΜΑΡΙΑ ΠΑΥΛΑΚΙ, ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

      Photo_2.png   Photo_3.png

ΜΑΝΟΣ ΠΑΠΑΔΟΜΑΝΩΛΑΚΗΣ & ΑΝΝΑ-ΜΑΡΙΑ ΠΑΥΛΑΚΙ, ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (STT)

Μετακίνηση για επιμόρφωση μέσω του προγράμματος ERASMUS+ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 στην Ουγγαρία

Στο πλαίσιο του προγράμματος KA131 Erasmus+ επισκεφτήκαμε το Budapest Metropolitan University,  ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο στην Βουδαπέστη της Ουγγαρίας με ιδιαίτερα υψηλή απορρόφηση σε θέσεις εργασίας 90% και σε αποκλειστική συνεργασία με το Arizona State University (ASU) των ΗΠΑ, δίνοντας την ευκαιρία σε φοιτητές να παρακολουθήσουν αγγλόφωνα μαθήματα με το ASU και να επωφεληθούν από σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους.

 Εκεί μας υποδέχτηκαν με ιδιαίτερη εγκαρδιότητα και φιλοξενία η κ. Tιmea Tai-Oli (Ιncoming Erasmus Coordinator) και η κ. Fatima Weininger-Hollósi (Institutional Erasmus Coordinator), οι οποίες μας σύστησαν στο προσωπικό του Γραφείου Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου.

Στην διάρκεια της τριήμερης επιμόρφωσης από τις 15/07/2025 έως τις 17/07/2025 πραγματοποιήθηκαν meetings,  ξεναγήσεις στις αίθουσες και στα εργαστήρια οπού γίνονται τα μαθήματα των φοιτητών που ασχολούνται με τους τομείς Animation, Graphic Design, Film & Media Studies. Κατά την διάρκεια των συναντήσεων ανταλλάξαμε απόψεις σχετικά με τους όρους εργασίας, τον τρόπο λειτουργίας, τα κοινά σημεία καθώς τις καλές πρακτικές που ακολουθεί το κάθε ίδρυμα.

Για εμάς ήταν μια ιδιαίτερα επωφελής εμπειρία γιατί η επιμόρφωση συνέβαλε σημαντικά στην κατανόηση και αξιολόγηση διαφορετικών διοικητικών συστημάτων καθώς και στη δημιουργία προϋποθέσεων για μελλοντικά κοινά προγράμματα, ή ανταλλαγές σε επίπεδο Ιδρύματος.

ΠΕΤΡΑΚΗ ΝΙΚΗ - ΠΕΤΡΑΚΑΚΗ ΕΛΕΝΗ - ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

    Petraki1           Petraki2

 

 Μετακίνηση για επιμόρφωση προσωπικού (STT) μέσω του προγράμματος Erasmus+

 « Επιμόρφωση στη Βιβλιοθήκη Diderot »

Λυών Γαλλία (10/06/2025 - 12/06/2025)

 

  • Νίκη Πετράκη, Εργαστήριο συντήρησης σπάνιων βιβλίων και αρχείων

 

  • Ελένη Πετρακάκη, υπεύθυνη παραγγελιών

 

         Κεντρική Βιβλιοθήκη Π.Κ. (Ρέθυμνο)

 

Στο πλαίσιο της επιμόρφωσης για το προσωπικό, (STT), επισκεφτήκαμε την Βιβλιοθήκη Diderot της  École Normale Supérieure de Lyon Γαλλία.

Συμμετείχαμε σε μια σειρά επαγγελματικών ενημερώσεων που συνδέονται άμεσα με τα επαγγελματικά μας καθήκοντα, όπως, ενημέρωση για το σύστημα  καταλογογράφησης των βιβλίων, ξενάγηση στις εκθέσεις σπάνιων βιβλίων, που λειτουργούν εντός της Βιβλιοθήκης, και επισκεφτήκαμε αντιπροσωπευτικά,   σημαντικούς χώρους αποθήκευσης των βιβλίων και αρχείων.

Ξεχωριστή εμπειρία αποτέλεσε η πρόσβαση, που μας δόθηκε στο Τμήμα Patrimoine της Βιβλιοθήκης Ντιντερό, δηλαδή στις σπάνιες και παλαιές εκδόσεις, οι οποίες φυλάσσονται σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους, και διαβάζονται  στο ειδικό  αναγνωστήριο. Επίσης, σημαντικό μέρος της επιμόρφωσης  ήταν η επαγγελματική επίσκεψη στο εργαστήριο συντήρησης, και προληπτικής προστασίας του σπάνιου υλικού της.

Ο διάλογος και η ανταλλαγή των πληροφοριών πάνω σε τεχνικές συντήρησης και αναλωσίμων υλικών,  με την προϊσταμένη  του Τμήματος  Συντήρησης σπανίου υλικού, ήταν πολύ εποικοδομητικός.

Η πόλη της Λυών μας εντυπωσίασε με την αναγεννησιακή και γοτθική αρχιτεκτονική, τους καθεδρικούς ναούς που δίνουν την ιστορική ταυτότητα στην φιλόξενη πόλη. Θαυμάσαμε τους πολιτιστικούς θησαυρούς στα μουσεία της που επισκεφτήκαμε. 

Ευχαριστούμε πολύ το τμήμα  Διεθνών Σχέσεων του ΠΚ και την Βιβλιοθήκη του ΠΚ, για την υποστήριξη, καθ’ όλη την διάρκεια της προετοιμασίας της επιμόρφωσης.

Νίκη Πετράκη,  Ελένη Πετρακάκη

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         

ΠΑΤΕΔΑΚΗΣ ΜΑΝΟΛΗΣ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ & ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

IMG 8971    IMG 8950     IMG 9094

 

ΜΑΝΟΛΗΣ ΠΑΤΕΔΑΚΗΣ,
ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ

Μετακίνηση για Διδασκαλία και Επιμόρφωση μέσω του προγράμματος ERASMUS+ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2024-25 στo Πανεπιστήμιο του Αμβούργου

Κατά την επίσκεψή μου στο Πανεπιστήμιο του Αμβούργου και τη Σχολή Ευρωπαϊκών Γλωσσών και Λογοτεχνιών (Κατεύθυνση Βυζαντινής και Νεοελληνικής Φιλολογίας) συμμετείχα σε μαθήματα των συναδέλφων στην εν λόγω κατεύθυνση σπουδών, του καθηγητή Ulrich Moennig και του Δρ. Αθανασίου Αναστασιάδη, ενώ έδωσα μία δημόσια διάλεξη σε κοινό τόσο φοιτητών/τριών όσο και της ευρύτερης κοινότητας του Πανεπιστημίου. Τα θέματα των μαθημάτων συνδέθηκαν τόσο με τη βυζαντινή όσο και με τη νεότερη ελληνική φιλολογία και λογοτεχνία ("Βυζάντιο και Καβάφης", "Κρήτη της βενετοκρατίας μέσα από τη σχέση λόγου και εικόνας σε μνημεία της περιόδου", "Συζήτηση για την κρητική διάλεκτο μέσα από επιλεγμένα ποιήματα του Γιώργη Καράτζη"). Την τελευταία μέρα υπήρξε συνεργασία με τους συναδέλφους τόσο για θέματα που άπτονταν των παραπάνω μαθημάτων, για παρελθούσες συνεργασίες όπως το ερευνητικό πρόγραμμα CuRe που ολοκληρώθηκε πρόσφατα (https://explore.cure-project.gr/ και https://explore.cure-project.gr/ , http://www.cure-project.gr/content/), όσο και για τη δυνατότητα μελλοντικής ερευνητικής και εκπαιδευτικής συνεργασίας, ενώ μπόρεσα να προχωρήσω στη βιβλιοθήκη και μέρος προσωπικής έρευνας με πρόσβαση σε βιβλία που δεν έχουμε στο Πανεπιστήμιο Κρήτης.

ΘΩΜΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

IMG 4320           IMG 4321    IMG 4335

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΘΩΜΟΥ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΠΤΔΕ  

Μετακίνηση για Διδασκαλία και Επιμόρφωση μέσω του προγράμματος ERASMUS+ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2024-25 στo University of Iceland

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ staff teaching and training mobility επισκέφθηκα το πανεπιστήμιο της Ισλανδίας για διδασκαλία και επιμόρφωση. Η επίσκεψή μου πραγματοποιήθηκε από 31 Μαρτίου έως 3 Απριλίου 2025 στο Faculty of Education and Pedagogy.

Την πρώτη μέρα της επίσκεψής μου έκανα ένα μάθημα στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του τμήματος, στο πλαίσιο του μαθήματος Pedagogy and organization of support (Υπεύθυνη μαθήματος: Edda Óskarsdóttir). Το μάθημα που έκανα είχε τίτλο Language and culture awareness in the multilingual classroom και πραγματοποιήθηκε δια ζώσης και εξ αποστάσεως ταυτόχρονα (Face-to-face learning and distance learning with real -time participation online).

Τη δεύτερη μέρα έδωσα μια ομιλία στο Research Center in Multiculturalism and Plurilingualism με τίτλο Raising metalinguistic and cross-linguistic awareness of bilingual and multilingual students.Την ομιλία παρακολούθησαν συνάδελφοι και συναδέλφισσες από το τμήμα αλλά και προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές και φοιτήτριες. Η συζήτηση που ακολούθησε επικεντρώθηκε στη μάθηση και τη διδασκαλία γλωσσών και  είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

Την τρίτη μέρα είχα συναντήσεις με τις συναδέλφισσες Kristin Jonsdottir και Hanna Ragnarsdottir. Με τις εν λόγω συναδέλφισσες η συνάντησή μας είχε ως περιεχόμενο τον αναστοχασμό πάνω στο GatherEd project και τη συζήτηση σχετικά με μελλοντικές συνεργασίες ανάμεσα στα δύο πανεπιστήμια.

Την τέταρτη μέρα προσκλήθηκα να παρακολουθήσω την interim evaluation  της διδακτορικής διατριβής της Ann-Katrin Eiriksdottir. Η αξιολόγηση της εργασίας της έγινε από εξωτερικούς αξιολογητές πανεπιστημίων της αλλοδαπής, οι οποίοι συνδέθηκαν εξ αποστάσεως.

Η επίσκεψή μου στο πανεπιστήμιο της Ισλανδίας στο Faculty of Education and Pedagogy  υπήρξε επωφελής για μένα σε ακαδημαϊκό, επιστημονικό αλλά και προσωπικό επίπεδο. Συζητήσαμε για το πρόγραμμα σπουδών των δύο τμημάτων,  ομοιότητες και διαφορές στην εκπαίδευση μελλοντικών εκπαιδευτικών, παρατήρησα από κοντά καλές πρακτικές διδασκαλίας αλλά και επιστημονικής συνεργασίας.

ΒΑΣΙΛΟΥΔΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

2 Photo                    1 Photo                          3 Photo

Βασιλική Βασιλούδη, Επίκουρη Καθηγήτρια Παιδικής Λογοτεχνίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ), Σχολή Επιστημών Αγωγής

Μετακίνηση για ΔΙΑΔΑΣΚΑΛΙΑ (STA) μέσω του προγράμματος Erasmus+ ακαδ. έτος 2024-2025, University of Mihno, Braga Πορτογαλίας

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ Teaching Programme, επισκέφτηκα το Institute of Education University of Mihno στην Braga της Πορτογαλίας, κατά το διάστημα 23-27 Μαρτίου. Κατά την παραμονή μου στη Braga, συναντήθηκα με τον αναπληρωτή καθηγητή και αντιπρύτανη του Ινστιτούτου Fernando Azevedo και με τον αναπληρωτή καθηγητή Rui Ramos, με τους οποίους συζήτησα ζητήματα οργάνωσης και περιεχόμενου των προπτυχιακών και  μεταπτυχιακών σπουδών, σε ένα ομόλογο με το ΠΤΔΕ ίδρυμα, και διερεύνησα την προοπτική περαιτέρω συνεργασίας και σε ερευνητικό επίπεδο. Παράλληλα, δίδαξα ένα προπτυχιακό μάθημα Παιδικής Λογοτεχνίας σε φοιτητές του Α΄έτους, καθώς και ένα μεταπτυχιακό μάθημα στο ίδιο αντικείμενο σε μεταπτυχιακούς φοιτητές. Οι διαλέξεις μου αφορούσαν αντίστοιχα την παιδαγωγική αξιοποίηση των εικονοβιβλίων στο πλαίσιο μιας αισθητικής και κριτικής ανάγνωσης, καθώς και ιστορικά θέματα taboo τα οποία πραγματεύεται η ελληνική παιδική και εφηβική λογοτεχνία. Ήταν μια εμπειρία με θετικό πρόσημο για την ακαδημαϊκή μου συγκρότηση και την επαγγελματική μου εξέλιξη.

Θερμές ευχαριστίες τόσο στο Ίδρυμα Υποδοχής όσο και στα στελέχη του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου για την αμέριστη υποστήριξη που μου παρείχαν σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος.

ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΑΡΓΕΤΟΥΣΑΚΗ-Επιμόρφωση

 2.png 3.png     4.png

Μετακίνηση για επιμόρφωση μέσω του προγράμματος ERASMUS+ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2024-25 στο Βέλγιο

Επισκέφθηκα με Erasmus + Staff Training Mobility Programme το Institut des Sciences Naturelles του Βελγίου για τρεις ημέρες, το διάστημα 28 Ιανουαρίου έως 30 Ιανουαρίου 2025.

Την πρώτη ημέρα συναντήθηκα με τον υπεύθυνο του τμήματος εκπαίδευσης του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Βελγίου, κ. Freek Fonteyne. Με ξενάγησε στους κύριους χώρους του μουσείου και επιβεβαιώσαμε το πρόγραμμα που θα ακολουθούσα τις ημέρες της επίσκεψής μου. Με σύστησε στις 2 ομάδες μουσειοπαιδαγωγών που έχει το μουσείο, την ομάδα για τα Γαλλόφωνα προγράμματα και την ομάδα για τα Γερμανόφωνα προγράμματα.

Το διάστημα της επίσκεψής μου, παρακολούθησα εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές προσχολικής ηλικίας, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας με θέματα σχετικά με την εξέλιξη του ανθρώπου. Επίσης είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω εκπαιδευτικό πρόγραμμα για οικογένειες με πολύ μικρά παιδιά αλλά και για ομάδα ενηλίκων. Οι συζητήσεις που είχα με το προσωπικό του μουσείου ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες και διαφωτιστικές για τις διαδικασίες που ακολουθεί το μουσείο στην ανάπτυξη προγραμμάτων.

Επίσης επισκέφθηκα αίθουσες ελεύθερων δραστηριοτήτων με προσομοιώσεις και εκπαιδευτικά παιχνίδια, όπου τα παιδιά μπορούν να απασχοληθούν μόνα τους.

Όλη η διαδικασία της μετακίνησής μου ήταν πολύ εύκολη και οι εργαζόμενοι του μουσείου με υποδέχτηκαν με εγκαρδιότητα και φιλοξενία. Αποκόμισα πολλές γνώσεις τις οποίες θα μπορέσω να μεταφέρω στο χώρο εργασίας μου, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης-Πανεπιστημίου Κρήτης.

ΕΙΡΗΝΗ ΣΠΑΝΑΚΗ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

1ΣΠ.ΕΡ  2ΣΠ.ΕΡ 3ΣΠ.ΕΡ  4ΣΠ.ΕΡ

Σπανάκη Ειρήνη, ΕΔΙΠ Παν/μιο Κρήτης, Σχολή Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών
Μετακίνηση για διδασκαλία (STA) μέσω του προγράμματος ERASMUS+ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2024-25 στο University of Munich, Γερμανία

Η παρουσία μου στο Πανεπιστήμιο Μονάχου, και συγκεκριμένα στο παράρτημα International University of Applied Sciences SDI, οργανώθηκε σε συνεργασία με τον Dr Thomas Wilhelm που με υποδέχτηκε προκειμένου να συμμετέχω σε Erasmus for Teaching. Η παρουσία μου στο χώρο τους διήρκησε τρεις ημέρες, από τις 20 Νοεμβρίου έως τις 22 Νοεμβρίου 2024. Ο Dr Wilhelm, με υποδέχτηκε την πρώτη ημέρα και με ξενάγησε στο χώρο του Πανεπιστημίου ενώ παράλληλα με σύστησε και σε άλλους διδάσκοντες. Στη συνέχεια, συμμετείχα σε ένα ενδιαφέρον μάθημα με μεταπτυχιακούς φοιτητές σε σχέση με την ομάδα και τα αποτελέσματα της ενεργητικής συμμετοχής των φοιτητών. Μετά το πέρας του μαθήματος είχαμε ένα σύντομο μεσημεριανό γεύμα όπου συζητήσαμε, για την επόμενη μέρα. Τη δεύτερη μέρα συμμετείχα σε ένα μάθημα του Dr Wilhelm, έπειτα υλοποίησα την πρώτη μου διάλεξη συμπεριλαμβάνοντας ένα εργαστήριο. Το θέμα μου είχε σχέση με τη Διαπολιτισμική επικοινωνία κι είχε τίτλο «Μετασχηματίζουσα μάθηση μέσω τέχνης: ένας τρόπος για να κατανοήσουμε τα συναισθήματα που η μετανάστευση δημιουργεί». Σε μία διαφορετική ομάδα μεταπτυχιακών φοιτητών άλλου έτους διαπραγματευτήκαμε εργαστηριακά το ίδιο θέμα την τρίτη ημέρα. Οι δύο διαλέξεις μαζί με το εργαστήριο (από 4 ώρες η κάθε μια) υλοποιήθηκαν στα αγγλικά. Οι φοιτητές είχαν ενεργητική συμμετοχή καταθέτοντας σκέψεις και συναισθήματα σε εφαρμογές των νέων τεχνολογιών. Έγιναν ομάδες και παρουσίασαν σκέψεις και κριτικό αναστοχασμό γύρω από το πώς η τέχνη δημιουργεί ευκαιρίες ανάπτυξης ενσυναίσθησης και καλύτερης επικοινωνίας κατ’ επέκταση. Επισήμαναν πόσο σημαντική προέκταση προσφέρει η τέχνη στην επικοινωνία ευάλωτων κοινωνικά ομάδων όπως οι πρόσφυγες και μετανάστες με μια χώρα υποδοχής. Η ανατροφοδότηση που έλαβα από πλευράς τους και από την πλευρά του Dr Thomas ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντική καθώς όλοι κατέθεσαν πόσο ενδιαφέρουσα πρόταση τους φάνηκε η σύνδεση της τέχνης με τη δημιουργία συναισθημάτων προκειμένου να συζητηθούν θέματα επικοινωνίας κι ενσυναίσθησης ανάμεσα σε διαφορετικούς λαούς. Υποστήριξαν ότι η τέχνη αποτελεί σημαντικό μέσο για την άρση στερεοτύπων και την υποστήριξη καλύτερης επικοινωνίας ανάμεσα σε όλους μας. Παράλληλα, τους φάνηκε ενδιαφέρουσα πρόταση ως τεχνική διδασκαλίας.

Γενικά ήταν μία εξαιρετική και πλούσια σε ερεθίσματα εμπειρία και είμαι ευγνώμων που μου δόθηκε η ευκαιρία μέσα από το πρόγραμμα και με τη βοήθεια του Tμήματος Διεθνών Σχέσεων να υλοποιήσω αυτές τις δράσεις. Πιστεύω ανεπιφύλακτα ότι τέτοιου είδους εμπειρίες δημιουργούν ευκαιρίες για προσωπική εξέλιξη αλλά και για περαιτέρω συνεργασίες με Πανεπιστήμια του εξωτερικού.

ΜΑΡΙΑ ΑΝΔΡΟΥΛΙΔΑΚΗ, ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

1ΜΑ    2ΜΑ   3ΜΑ   4ΜΑ   5MA

Μαρία Ανδρουλιδάκη, Μ.Ο.Δ.Υ. ΕΛΚΕ, Ρέθυμνο

Μετακίνηση για επιμόρφωση (STT) μέσω του προγράμματος ERASMUS+ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2024-25 στο “Boğaziçi University”,  Κωνσταντινούπολη, Τουρκία

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Erasmus+/ Κινητικότητα φοιτητών και προσωπικού Ανώτατης Εκπαίδευσης ακαδημαϊκού έτους 2024-2025», επισκέφθηκα κατά το χρονικό διάστημα 16 Οκτωβρίου έως 18 Οκτωβρίου 2024 το “Boğaziçi University” που βρίσκεται στην Κωνσταντινούπολη.

Κατά την πρώτη μέρα επίσκεψής μου στο Πανεπιστήμιο, συναντήθηκα με τους υπεύθυνους του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων κυρία Rabia Köylü και Ozan Pezqir  . Η κυρία Rabia Köylü  αρχικά με ενημέρωσε για τις δράσεις του Πανεπιστημίου και της υπηρεσίας στην οποία εργάζεται. Στη συνέχεια με ξενάγησε στο campus του Πανεπιστημίου, έτσι ώστε να έχω την ευκαιρία να δω τους χώρους, τις υποδομές και τα τμήματα από τα οποία αποτελείται. Ακολούθησε η παράθεση ενός γεύματος εργασίας όπου είχαμε την δυνατότητα να ανταλλάξουμε χρήσιμες εμπειρίες από την εργασία μας στο Πανεπιστήμιο και να θέσουμε τις απόψεις μας για τα κοινά ζητήματα που αντιμετωπίζουμε στους χώρους εργασίας μας. Επίσης, μου μετέφερε μια εικόνα για την καθημερινότητα της τόσο στο Πανεπιστήμιο, όσο και γενικότερα στην πόλη της Κωνσταντινούπολης. Η πρώτη μέρα ολοκληρώθηκε με την γνωριμία με τους υπόλοιπους συναδέλφους του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων, με τους οποίους ανταλλάξαμε εμπειρίες, αλλά και προτείναμε ιδέες και τρόπους για την καλύτερη επικοινωνία των Πανεπιστήμιων μας και τη συνεργασία των κοινών δομών τους αλλά και με επίσκεψη στο λογιστήριο του Πανεπιστημίου όπου φιλοξενήθηκα από το τμήμα εξόδων. Εκεί ανταλλάξαμε απόψεις για το πως δουλεύουν τα λογιστήρια των Πανεπιστημίων στην Τουρκία και Ελλάδα αντίστοιχα, μου παρουσίασαν το πληροφοριακό σύστημα που χρησιμοποιούν, τον τρόπο που διαχειρίζονται τις πληρωμές και μου εξήγησαν τον καταμερισμό των εργασιών στο τμήμα τους. Ανταλλάξαμε απόψεις, ενδιαφέρουσες εργασιακές εμπειρίες και τρόπους διαχείρισης πιθανών προβλημάτων. Επίσης επισκέφτηκα το τμήμα στρατηγικής το οποίο έχει να κάνει με προϋπολογισμούς όπου κι εκεί ανταλλάξαμε απόψεις και ενημερώθηκα για την ιδιαίτερη σημασία που δίνουν στην έννοια του «προϋπολογισμού» τα δημόσια Πανεπιστήμια στην Τουρκία.

Τις επόμενες δύο ημέρες, συναντήθηκα με τους συναδέλφους του αντίστοιχου τμήματος μου το οποίο ονομάζεται ΤΤΟ Technology Transfer Office οι οποίοι μου παρουσίασαν το πληροφοριακό σύστημα που χρησιμοποιούν, μου εξήγησαν τον καταμερισμό των εργασιών στο τμήμα τους. Ανταλλάξαμε απόψεις, ενδιαφέρουσες εργασιακές εμπειρίες και αφήσαμε ανοιχτό το ενδεχόμενο πιθανής συνεργασίας των Πανεπιστημίων μας στο μέλλον. Στο τέλος της επίσκεψής μου, η συνάδελφος του τμήματος Διεθνών Σχέσεων μου προσέφερε αναμνηστικά δώρα από το Πανεπιστήμιο της και με αποχαιρέτισε πολύ ένθερμα.

Γενικά, θα ήθελα να επισημάνω ότι η επίσκεψη μου ήταν πολύ κατατοπιστική και ενδιαφέρουσα σε επίπεδο επιμόρφωσης, αλλά και γενικότερα, μέσω της επαφής μου με τον ξεχωριστό πολιτισμό της Κωνσταντινούπολης. Επιπλέον, καθ’ όλη τη διάρκεια των συναντήσεων, το κλίμα συνεργασίας και επικοινωνίας ήταν πολύ φιλικό και ζεστό. Η γλώσσα επικοινωνίας μου κατά την διάρκεια της προετοιμασίας και της επίσκεψής μου ήταν τα αγγλικά.

Εκτός από τα προφανή οφέλη για το αντικείμενο της εργασίας μου και όλη την παραπάνω περιγραφόμενη ανταλλαγή γνώσεων, η οποία μου προσέφερε νέες προοπτικές και ιδέες, θεωρώ σημαντικές την κοινωνική και πολιτιστική επαφή με ανθρώπους της γειτονικής χώρας. Η τριβή με την τουρκική κουλτούρα και τον τρόπο ζωής ήταν εξίσου ωφέλιμη και συμπληρωματική με το πρόγραμμα επιμόρφωσης.

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΚΑΡΟΥΛΑΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

photo1  photo2  photo3 photos4
 
Γεράσιμος Κάρουλας, Επίκουρος καθηγητής στο αντικείμενο «Πολιτική Μεταβολή και Πολιτική Ηγεσία», Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης
Μετακίνηση για διδασκαλία (STA) μέσω του προγράμματος ERASMUS+ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2024-25 στο Eötvös Loránd University (ELTE) της Βουδαπέστης, Ουγγαρία
 

Κατά το τριήμερο 7 έως 9 Οκτωβρίου επισκέφθηκα το Πανεπιστήμιο Eötvös Loránd University (ELTE) της Βουδαπέστης, στο πλαίσιο ανταλλαγής για διδασκαλία του προγράμματος Erasmus+. Κατά τη διάρκεια της παραμονής μου στο ELTE δίδαξα σε προπτυχιακά μαθήματα του Τμήματος, ενώ είχα τη δυνατότητα να δώσω μια διάλεξη στα μέλη της κοινότητας του Τμήματος στο οποίο συμμετείχαν καθηγητές, βοηθοί καθηγητές, υποψήφιοι διδάκτορες και μεταπτυχιακοί φοιτητές. Το αντικείμενο των διαλέξεών μου επικεντρώθηκε στις επιπτώσεις της κρίσης στο ελληνικό πολιτικό σύστημα, αλλά και σε ζητήματα εκδημοκρατισμού στην Ελλάδα και τις χώρες της Νότιας Ευρώπης.  

Στο πλαίσιο της επίσκεψής μου είχα τη δυνατότητα να ξεναγηθώ στους χώρους του Πανεπιστημίου και του Institute of Political and International Studies, από τον πρόεδρο του Τμήματος Andrew Richard Ryder και την καθηγήτρια Alla Lisovska με τους οποίους είχαμε τη δυνατότητα να ανταλλάξουμε απόψεις για ευρύτερα ζητήματα λειτουργίας των Πανεπιστημίων μας και τη δυνατότητα περαιτέρω συνεργασιών.

Συνάντηση  πραγματοποίησα επίσης και με τον καθηγητή του Eötvös Loránd University Νίκο Φωκά, ο οποίος με προσκάλεσε να παρακολουθήσω, στα κεντρικά κτήρια του Πανεπιστημίου, την προβολή του εξαιρετικού ντοκιμαντέρ «Ευχαριστούμε Ουγγαρία», που αφορά μια σημαντική πτυχή της σύγχρονης Ελληνοουγγρικής ιστορίας.

Συνολικά, το πρόγραμμα Erasmus+ αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία προκειμένου να αποκτήσω νέες γνώσεις και εμπειρίες, μέσω της επαφής μου με συναδέλφους και φοιτητές από το εξωτερικό.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΙΩΛΗΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ & ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Bud7  Bud5  Bud3  Bud4
 
Καθηγητής στο αντικείμενο “Μεθοδολογία Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες - Μέθοδοι Ποιοτικής Έρευνας”, Τμήμα Κοινωνιολογίας
Μετακίνηση για διδασκαλία & Επιμόρφωση (STA&STT) μέσω του προγράμματος ERASMUS+ ακαδημαϊκό έτος 2024-25 στο Eötvös Loránd University, Ουγγαρία.
 

Από την Τετάρτη 4 έως την Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2024 επισκέφτηκα το Πανεπιστήμιο Eötvös Loránd στη Βουδαπέστη στο πλαίσιο του προγράμματος ανταλλαγών Erasmus.

Κατά τις πρώτες τρεις μέρες (4-6 Σεπτεμβρίου) είχα τη δυνατότητα να συναντηθώ με τους καθηγητές Nikosz Fokasz και Peter Bodor του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Eötvös Loránd (ELTE) και να συζητήσω μαζί τους σχετικά με τους τρόπους οργάνωσης των προγραμμάτων μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών στα δύο πανεπιστήμια, να γνωρίσω την οργάνωση και λειτουργία των ερευνητικών κέντρων στο Πανεπιστήμιο Eötvös Loránd και να ανταλλάξω με τους συναδέλφους εμπειρίες στη σύνδεση της έρευνας και της διδασκαλίας στο προγράμματα σπουδών των Τμημάτων Κοινωνιολογίας των δύο πανεπιστημίων.
Εξετάσαμε, επίσης, τη δυνατότητα της θέσπισης ενός blended intensive programme με πρωτοβουλία και τη συνεργασία των δύο πανεπιστημίων.

Επισκέφτηκα, επίσης, το Ελληνικό Τμήμα του Ινστιτούτου Αρχαίων και Κλασικών Σπουδών και συζήτησα με την επίκουρη καθηγήτρια Dora Solti για τις σπουδές σχετικά με την Ελλάδα στο Πανεπιστήμιο Eötvös Loránd.

Κατά το διήμερο Δευτέρα (9/9/24) και Τρίτη (10/9/24) δίδαξα στο πρόγραμμα διδακτορικών σπουδών του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Eötvös Loránd τις παρακάτω ενότητες:
Α. Exploring biographies in a rapidly changing labor world: theoretical and methodological issues
- Theoretical approaches to the modern transformations of the world of work.
- Qualitative research in the field of precarity, subjectification of work and professional identity.
Β. Career Pathways and Identities in the Transforming World of Work: a qualitative research on job precarity in Greece.
- Methodological design of the research
- Analysis of research data and presentation of findings

Η διδασκαλία των ενοτήτων βασίστηκε στο άρθρο Tsiolis, G., & Siouti, I. (2023). Exploring biographies in a rapidly changing labor world. Current Sociology, 71(4), 587–606. https://doi.org/10.1177/00113921221132520 καθώς και στη έρευνα που ολοκλήρωσα πρόσφατα και εκδόθηκε σε βιβλίο με τίτλο Γ. Τσιώλης: Επισφαλείς βιογραφίες. Εργασιακές διαδρομές και ταυτότητες στον μετασχηματιζόμενο κόσμο της εργασίας. Αθήνα: Gutenberg. 2023.

Κατά το σαββατοκύριακο που μεσολάβησε μεταξύ των ημερών της διδασκαλίας και του training επισκέφτηκα σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος, μνημεία και εμβληματικές τοποθεσίες της πόλης της Βουδαπέστης, την οποία είχα την ευκαιρία να γνωρίσω.